مهارت هاي چهارگانه زبان انگلیسی
loading...

آموزش زبان انگلیسی

بازدید : 37 سه شنبه 10 مرداد 1396 زمان : 13:15

1- مهارت شنيداري (listening )
براي آموزش زبان خارجي لازم است ابتدا دانش آموزان در حد لزوم در معرض زبان قرار گيرند تا مهارت هاي دريافتي زبان (receptive skills ) را در خود تقويت نمايند و سپس از آنها خواسته شود تا دست به توليدزبان بزنند ، مهارت شنيداري براي رسيدن به اين هدف نقش مهمي ايفا مي كند .
مهارت شنيداري مي تواند به دانش آموزان كمك كند تا دانش پايه زباني را در خود تقويت كنند. انجام فعاليت هاي زير مي تواند به توسعه مهارت شنيداري كمك كند:
1- شنيدن و تكرار كردن (listen and repeat )
2- شنيدن و اشاره كردن يا شنيدن جور كردن (listen and point or listen and match )
3- شنيدن و خواندن (listen and repeat )
4- شنيدن و انجام دادن (listen and do )
2- مهارت گفتاري (Speaking )
اين مهارت به دانش آموزان فرصت مي دهد تا الگوهاي زباني جديد را بطور شفاهي تمرين كرده و توليد نمايند . انجام فعاليت هاي زير مي تواند به توسعه مهارت گفتاري كمك كند:
1- ايفاي نقش (role play )
2- انجام تمرينات شفاهي (oral drills )
3- بازگو كردن يك متن كوتاه شنيده شده يا خوانده شده
4- شرح فعاليت هاي روزمره
5- حدس زدن و كامل كردن ادامه يك متن از طريق گوش كردن يا يك متن ناقص
6- توصيف يك تصوير و يا چند تصوير مربوط به هم.
7- مقايسه بين دو يا چند تصوير

3- مهارت خواندن (Reading )
در تدريس مهارت خواندن ، زبان آموزان ابتدا به صورت منظم با حروف الفبا آشنا مي شوند. سپس با روش ديدن و گفتن (look and say ) بيان كلمات را به عنوان يك واحد به طور شفاهي تمرين
مي كنند. خواندن كلمات جديد با روش (listen and read ) انجام مي شود و معاني آن نيز به وسيله تصا وير درك مي شوند. تشخيص كلمات جديد و تسلط بر شكل نوشتاري آنها به وسيله
تمرينات موجود در كتاب كار و به كارگيري جداول و غيره تقويت مي گردد. در گام بعدي به دانش آموزان كمك ميگرد دتا بين حروف نوشته شده در يك كلمه وتلفظ آنها ارتباط برقرار كنند (phonics ) .
به تدريج زبان آموزان مهارت خواندن خود را با خواندن جملات كوتاه توسعه مي دهند تا جايي كه قادر خواهند بود تا متون خواندني را خوانده و درك نمايند و به سئوالات آن پاسخ دهند.
4- مهارت نوشتن (Writing )
از آنجايي كه نگارش زبان فارسي با انگليسي كه يك زبان خارجي مي باشد متفاوت است . لازم ا ست كه دانش آموزان به انجام يك سلسله فعاليت هاي كه در اصطلاح فعاليت هاي ” پيش نوشتاري“ گفته ميشود مبادرت ورزند. هدف از اين نوع فعاليت ها ايجاد هماهنگي در كنترل حركات دست و چشم ، رعايت فاصله و تمرين و ممارست در حركات روان و سريع قلم با خودكار جهت دست يابي به ريتم طبيعي نوشتن حروف در انگليسي مي باشد. مهارت دستخط با حركات ساده شروع شده و ابتدا با نمرين الگوهاي حروف و سپس به نوشتن حروف بزرگ و كوچك ادامه مي يابد . در نهايت به ارتباط حروف با يكديگر به شكل تقريبا سر هم (semi – cursive ) ختم مي گردد . با انجام اين كار دانش آموزان به يك دستخط زيبا ، واضح و روان دست پيدا خواهد كرد. در مرحله بعد ، مهارت نوشتن از طريق انجام تمرينات در كتاب درسي و كتاب كار توسعه مي يابد و در نهايت نوشتن كنترل شده جملات و ساختارهاي گرامري تدريس شده با نظارت معلم انجام مي شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 35
  • بازدید کلی : 567
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی